Maak gebruik van deze tips voor een succesvolle fashion webshop
Heb je altijd al een fashion-webshop online willen zetten? Het hoeft helemaal niet zo heel lastig te zijn. Met de onderstaande tips kom je zeker een eind!
Tip 1: Maak gebruik van goede foto’s
Het design van je webshop is erg belangrijk. Het is zelfs zo dat bijna elke klant dit het belangrijkste onderdeel van de webshop vindt, het merendeel doet zelfs geen aankoop als het design van de webshop ze niet aanstaat. Hierdoor verlaten ze de webshop dus gelijk.
Hoe kun je het design van je webshop nou verbeteren? Het gebruik van mooie en goede foto’s zet je bedrijf gelijk in een goed daglicht. Dit is namelijk het eerste waar de klanten naar kijken. Zorg er daarom dus voor dat je zo professioneel mogelijke foto’s gebruikt.
Tip 2: Maak navigeren simpel
Een simpele en overzichtelijke navigatie is erg belangrijk voor je bezoekers. Als klanten alles makkelijk kunnen vinden en niet in de war raken, is de kans groter dat ze iets bij je kopen. Voorbeelden hiervan zijn: afbeeldingen op de hoofdpagina, duidelijke teksten en producten etc.
Tip 3: Beperk de retourzendingen
Een goed retourproces zorgt voor tevreden en loyale klanten. Maar het is natuurlijk beter om het zoveel mogelijk te voorkomen. Het kan slecht voor het milieu zijn, maar je wil natuurlijk ook zo min mogelijk geld verliezen. Ook gaat het je wat extra werk kosten.
Je kunt de retourzendingen op verschillende manieren beperken. Bij kleding en schoenen, kun je zo duidelijk mogelijke maattabellen plaatsen. Bij andere producten, maak je een productomschrijving waarbij er wordt gelet op de details. Wat ook slim is om te gebruiken, is een zoomfunctie, Hiermee kun je inzoomen op het product en eventueel het product ronddraaien.
Wanneer je al deze tips gebruikt, maak je de kans veel kleiner op teleurstelling bij de klant. En als een klant tevreden is met zijn of haar product, dan wordt het niet snel retour gestuurd.
Tip 4: Hogere conversie door middel van klantenpsychologie
Een nadeel aan het hebben van een webshop is dat klanten je product niet aan kunnen raken en je gezicht niet kunnen zien. Het is daarom logisch dat klanten zoeken naar zekerheid bij het bestellen van een product. Er bestaat namelijk een kans dat het product die je bestelt van slechte kwaliteit blijkt te zijn, en dit wil je natuurlijk niet als klant.
Als je gebruik maakt van klantenpsychologie, dan geef je de (potentiële) klant meer zekerheid. Je kunt hierbij gebruik maken van sociale bewijskracht, dit is een manier om mensen te overtuigen om een product te kopen. Je krijgt bijvoorbeeld een pop up voor een product, met de tekst; dit product is zo vaak verkocht in de afgelopen 24 uur door die en die. Hierdoor gaat de klant denken, “als andere klanten het kopen, dan moet het wel betrouwbaar zijn dus ga ik het ook kopen’’.
Tip 5: Praat over je trends en producten
Nog een belangrijk onderdeel van je webshop, is de content. Denk hierbij aan: blogs, weggeefacties, korting, video’s enz. Het maken van blogs helpt je webshop ook met de vindbaarheid, een win-win dus. Als je veel content hebt, dan trek je vaak meer bezoekers naar je webshop.
Tip 6: Spreek de taal van je bezoekers
Het is handig om je webshop beschikbaar te hebben voor meerdere talen. Als er dan een buitenlandse klant je webshop bezoekt, dan voelt hij of zij zich ook verwelkomd en is het ook duidelijk.
Met de tips hierboven, kom je een heel eind met het bouwen van een succesvolle fashion webshop!
Over StoreKeeper
Software die voor jou werkt
Wij zijn StoreKeeper. Het alles-in-één softwaresysteem voor jouw winkel. Eindelijk alle winkelsystemen en de webshop gekoppeld in één programma. Het geeft inzicht en scheelt werk. Haal meer uit jouw winkel met StoreKeeper!