Win het vertrouwen van de consument door middel van deze tips

okt 27, 2021Blog

Win het vertrouwen van de consument door middel van deze tips

Je weet zelf natuurlijk wel dat je eigen webshop te vertrouwen is, maar het is de bedoeling dat de klant dit ook weet. Als de klant twijfelt, dan gaat hij of zij zo naar de volgende webshop. Hoe win je nou, als kleine ondernemer, het vertrouwen bij de consument? Daar geven wij een aantal tips over in deze blog.

Als je slechte ervaringen hebt, dan loopt je webshop al achter op de concurrent.

Je moet kunnen laten zien dat je webshop vertrouwen is. Er zijn een aantal belangrijke zaken die gewoon op orde moeten zijn. Als er een beetje twijfel is bij de klant, dan ben je hem waarschijnlijk al kwijt en stapt hij over naar de concurrent. Laat zien dat ze met een professionele site te maken hebben, zo geef je de klanten een goede eerste indruk en vertrouwen ze je.

 

Goede, echte reviews

Dit is natuurlijk vanzelfsprekend, maar het is wel belangrijk dat je dit goed voor elkaar hebt. Het eerste wat nieuwe klanten doen, is reviews bekijken. Het is wel belangrijk dat het goede , geloofwaardige reviews zijn, dus geen neppe reviews etc. want dan lezen de klanten er zo overheen en zijn ze er klaar mee. Het is slim om klanten om een review te vragen, maar ga ze niet zelf bewerken of schrijven. Het is ook niet erg als je een aantal slechte reviews hebt, want zo kunnen mensen ook je zwakke punten zien, maar ook of je een goede klantenservice hebt. 

 

Zorg voor een keurmerk

Het is voor een webshop zinvol om je bij een keurmerk aan te sluiten om verschillende redenen. Dit heeft vooral te maken met het vertrouwen van de consument, als je geen keurmerk hebt, dan is de kans een stuk groter dat de klant je webshop overslaat. Dit betekent dus ook, dat als je geen keurmerk hebt, dat je de rest van je webshop perfect in orde moet hebben zodat je nog enigszins kans maakt.

 

Informatie over jezelf

Nog een belangrijk punt is: laat jezelf zien. Een ‘over ons’ pagina, is een belangrijk onderdeel van je webshop. Het is namelijk een van de meest bekeken pagina’s op webshops, en dit is voornamelijk zo bij de wat kleinere webshops. Laat hierin afbeeldingen en tekst zien over wie je bent, wat je doet etc. Hier krijg je vaak veel vertrouwen van de consument door. Het is hierbij ook belangrijk dat je laat zien dat je verstand hebt van de zaken waarin je werkt. 

Duidelijke contactinformatie

Ook dit is een belangrijk punt om goed voor elkaar te hebben. Zorg er dus voor dat je een duidelijke contactpagina hebt die makkelijk te vinden is. 

Aan welke contactinformatie moet je denken om het vertrouwen van de klant te winnen? Een e-mailadres, bezoekadres, social media, kvk en BTW nummers. Dit wekt veel vertrouwen bij de klant en het is simpel te checken. 

 

Nette teksten & design

Teksten die verkeerd zijn geschreven, duidt vaak op een nep webshop. Dit komt omdat nepwebshops er geen moeite insteken om nette en goed geschreven teksten te publiceren. Dit gebeurt namelijk door het gebruik van google translate of het overtypen van andere webshops met een aantal typefouten erin. Het is dan ook weer niet zo dat je geen fouten mag maken, maar als je veel duidelijke typefouten hebt, dan valt het erg op

Dit geldt ook voor je webshop-design. Het is simpel om een net thema uit te kiezen, maar doe je dit niet, dan komt het heel onprofessioneel over. 

 

Maak de juiste eerste indruk!

Nu we deze tips hebben gegeven, kun je misschien wat verbeteren aan je webshop. Een goede eerste indruk is erg belangrijk.

Meer weten?

StoreKeeper kan jou helpen met advies over de mogelijkheden.

0 reacties

Andere leuke blogs: