Hierom is het belangrijk dat je een blog op je website hebt

jul 28, 2021Blog

Als een webshopeigenaar probeer je steeds je webwinkel te kunnen laten groeien. Je gaat van alles proberen adverteren, social media, digitale nieuwsbrieven etc, maar heb je al nagedacht over bloggen om je webshop te boosten?

In dit artikel gaan we een aantal goede redenen bespreken om vandaag nog te starten met bloggen. 

Google houd van webshops met blogs (zoekwoorden)

Door het schrijven van een blog krijg je meer waardering van google, als je relevante content schrijft waarderen zoekmachines dit. Doordat de zoekmachines dit waarderen krijg je een beter online vindbaarheid, wat misschien kan leiden tot meer verkoop. 

Let bij het schrijven van je blog wel op de volgende punten, deze kunnen jouw vindbaarheid stimuleren.

  • Voldoende tekst minimaal 300 woorden
  • Krachtige titel 
  • Interne en externe links
  • Zoekwoorden op de belangrijkste plekken 

Inspireer en verkoop meer

Wil jij mensen inspireren? Dan is het ideaal om een blog te schrijven, vertel meer over je product en verras je klanten. Breng je bezoeker op ideeën, hierdoor zullen ze eerder geneigd zijn om iets extra’s te kopen. Dit hoeft helemaal niet heel ingewikkeld te zijn, je kunt bijvoorbeeld ook een plaatje bij in een blog zetten van het product wat je verkoopt wat meer neiging heeft om het product aan te schaffen.

Laat je expertise zien

Jij bent de persoon die het meeste van jouw product af weet, jij bent dus de expert. Laat dit dan ook zien! In de productbeschrijving kun je niet altijd een hele uitleg van het product kwijt, gebruik daarom een blog om jouw kennis van jouw product uitgebreid uit te leggen. Dit zorgt tevens ook voor meer vertrouwen voor jouw klanten, en aangezien tegenwoordig iedereen alles online koopt is vertrouwen erg belangrijk. Daarnaast wordt waardevolle informatie ook sneller met andere gedeeld. 

Geef belangrijke producten extra aandacht

Heb je net een nieuw product gelanceerd? Of een product die echt gewild is? Dan zijn er genoeg redenen om dit product extra aandacht te geven. Een blog is daar een krachtige tool voor. Natuurlijk gaat het je om de verkoop, maar een blog over dat product brengt veel vertrouwen bij een klant. Door een blog te schrijven breng je niet alleen je product mooi in beeld, maar je geeft je bedrijf ook een karakter.

Conversie

Conversie is en blijft toch een van de belangrijkste reden om te bloggen. De eerder genoemde punten helpen allemaal beetje bij beetje bij om meer te verkopen. Het eerste doel is beter te scoren in de zoekmachines, maar ook door bredere zichtbaarheid door de geschreven blogs. Bovendien weet je mensen te inspireren, je laat je expertise zien je wekt vertrouwen. Dit alles bepaalt (mede) dat de bezoeker eerder tot een aankoop overgaat.

Tips om je blogs breder zichtbaar te maken

Hoe zorg je er dan voor dat je blogs überhaupt gevonden worden? Natuurlijk door Google, maar zelf kun je ook nog een aantal dingen doen die je vindbaarheid bevorderen.

  • Eigen nieuwsbrief
  • Social media 
  • Samenwerking met klanten bijvoorbeeld
  • Vakgerelateerd forum 

 

Meer weten?

StoreKeeper kan jou helpen met advies over de mogelijkheden.

0 reacties

Andere leuke blogs:

Hoe krijg je meer terugkerende klanten?

Hoe krijg je meer terugkerende klanten?

  Veel (beginnende) bedrijven willen dat hun bedrijf groter wordt, hierbij leggen ze vooral de focus op het werven van nieuwe klanten. Dit is ook zeker belangrijk, maar het is niet het enige...

Lees meer