Omnichannel

mrt 23, 2022Blog0 Reacties

Wat is Omnichannel?

Bij omnichannel is de consument centraal gesteld. De consument wordt centraal gesteld doordat verschillende kanalen op hun is afgesteld. Met omnichanneling gaat het dus om de beleving van de koper. 

 

Welke kanalen kun je gebruiken voor omnichanneling?

Er zijn een aantal verschillende kanalen die je kunt gebruiken met omnichanneling.
Als eerst heb je natuurlijk de fysieke winkel, daarnaast kun je ook gebruik maken van een website. Voor kledingwinkels of restaurant heb je afhaalpunten. Telefonisch contact en E-mails zijn ook kanalen voor omnichanneling. Daarnaast kun je ook nog gebruik maken van social media en mobile apps. Met andere woorden, genoeg keuze uit verschillende kanalen.

Wat zijn de voordelen van omnichanneling?

Doordat je gebruik maakt van een fysieke en online winkel bouw je als bedrijf meer vertrouwen op. Doordat de consument meer vertrouwen in je bedrijf heeft krijg je ook een sterkere band. 

 

Als een bedrijf en consument een sterke band hebben zal de consument niet snel naar een andere winkel gaan. Dit komt omdat de consument loyaal is geworden aan jouw bedrijf.

 

De verhoogde loyaliteit is uiterst belangrijk. Uit onderzoek is gebleken dat als je een goede omnichannel strategie hebt, dan zal gemiddeld 89% van de consument loyaal zijn aan jouw bedrijf. Ook is het bekend dat 75% van de business-to-business klanten de volgende aankoop zullen doen bij hetzelfde bedrijf. 

 

Wat zijn de nadelen van omnichanneling?

Doordat je meerdere kanalen gebruikt voor je bedrijf krijg je automatisch ook meer concurrentie. Doordat je meerdere kanalen gebruikt zul je al die verschillende kanalen moeten afstemmen op de verschillende doelgroepen.

Meer weten?

StoreKeeper kan jou helpen met advies over de mogelijkheden.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Andere leuke blogs:

Klantcase Bredaqua

Klantcase Bredaqua

KLANTCASE BREDAQUA ''Dankzij StoreKeeper en PAY. accepteren we als eerste in Nederland betalingen met in3 in-store” Sinds kort hebben StoreKeeper en PAY. als eerste in Nederland de nieuwe...

Lees meer
Gespreid betalen aan de kassa!

Gespreid betalen aan de kassa!

innovatie: gespreid betalen aan de kassa! PAY, In3 en StoreKeeper hebben een oplossing ontwikkelt waarmee klanten in drie gelijke termijnen kunnen betalen. De ideeën begonnen een half jaar geleden...

Lees meer
TrustedShops

TrustedShops

  Wat zijn Trusted Shops? Trusted Shops is een keurmerk. Dit keurmerk staat voor vertrouwen in e-commerce in heel Europa. Dit keurmerk wordt alleen gegeven aan bedrijven die voldoen aan de...

Lees meer