3 manieren om, ook nu, jouw omzet te boosten!

We leven we in een tijd die we nooit gedacht hadden mee te maken. De winkel kan niet meer open hoe en wanneer je dat wilt. Het is niet meer zoals het was, maar hoe kan het dan worden? In dit artikel geven we je 3 manieren om ook nu, jouw omzet te boosten.

Impact COVID-19, Coronavirus

De impact van de pandemie is enorm en niemand had de huidige situatie aan kunnen zien komen. Jij moet als retailer nu al bijna een jaar met aangepaste dienstverlening je klant bedienen en dat voelt raar. Je verkoopt nu op een andere manier, waarschijnlijk verkoop je ook andere producten dan normaal, verkoop je ook minder dan normaal en mogelijk verkoop jij nu juist wel meer dan normaal. Verkoop je meer dan normaal en kan je het niet aan of vind je het wel fijn dat het rustig is? Dan helpen we je ook graag, maar is dit artikel helaas niet interessant voor jou!

1) Hou je klanten op de hoogte dat je er (nog) bent!

Het is belangrijk dat jij jouw klant laat weten dat je er (nog) bent en dat ze, ook al is het anders, gewoon bij jou terecht kunnen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld regelmatig op de voor jouw belangrijke social-mediakanalen te posten, zoals Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, TikTok en LinkedIn. Als je nu tijd over hebt, dan kan het slim zijn tijdelijk de nieuwsbrief wekelijks, tweewekelijks  of maandelijks te doen. Vermeld wel dat je dat nu tijdelijk meer doet en maak een aparte doelgroep aan. Je kan hiervoor bijvoorbeeld Mailchimp gebruiken. StoreKeeper heeft een Mailchimp koppeling beschikbaar. Deze staat (gratis) in de StoreKeeper App Store.

2) Bedenk en bied speciale, relevante aanbiedingen!

Jouw klanten zijn waarschijnlijk meer thuis dan normaal en kunnen even geen geld uitgeven aan uit eten gaan, vakanties en andere zaken. Dat biedt kansen voor relevante aanbiedingen, waarbij het belangrijk is na te denken over of het bij jouw klanten past en aansluit bij jouw voorraad. Je kan ook een kant en klaar pakket samenstellen, zodat je het ze makkelijk maakt. Verkoop je wijn, dan kan je een fles wijn, nootjes en een boekje bijvoorbeeld samenvoegen. Verkoop je kleding, dan kan je een kledingpakket aanbieden. Het mooie van een pakket is dat je kan kiezen welke producten relevant zijn, maar ook bij jou te hoog in de voorraad zijn. Maak wel duidelijk dat het een tijdelijke aanbieding is en de voorraad beperkt is. Om een tijdelijke aanbieding in te stellen kan je de (gratis) “Plan promoties” App in de StoreKeeper App Store gebruiken, deze is tijdelijk in alle pakketten beschikbaar.

3) Laat je klant op iedere mogelijke manier bestellen!

Het lijkt logisch, maar is wel belangrijk. Zorg dat klanten op iedere manier kunnen bestellen! Natuurlijk gebruik je jouw webshop, als je die hebt, maar zorg ook dat jouw klant via WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram, email en telefoon kunnen bestellen. Verwerk wel iedere bestelling meteen in jouw systeem en zorg dat je altijd de klantgegevens hebt. Met het StoreKeeper BestelVerzoek kan je makkelijk een klantbestelling verwerken. De klant krijgt dan zijn bestelling in zijn mail, vult zelf zijn adres is en betaald via de door jou gekozen betaalmethoden. Jij hebt dan meteen je voorraad, klantenbestand, bestellingen en betalingen op orde. Bovenal heb en hou je overzicht!

Bezorg in jouw omgeving gratis in de avond! Wat wij zien dat goed werkt is dat je de klant makkelijk laat bestellen en dat je het in de avond nog zelf bezorgd. Hiermee hebben ze op alle manieren gemak en ben je sneller dan de grote online partijen.

Hulp nodig?

Heb je vragen over jouw StoreKeeper account, neem dan contact op met ons of jouw partner om jou uit te leggen hoe je het meeste uit Storekeeper haalt. Nog geen StoreKeeper? Dan kan je vrijblijvend meer informatie vragen. Natuurlijk kan je contact zoeken met je huidige partner en/of leverancier.

Meer weten?

StoreKeeper kan jou helpen met advies over de mogelijkheden.